Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
4 kwietnia 2018, 14:09

Znamy zwycięzców pierwszej edycji Wyzwania MAKRO Chefa

Znamy zwycięzców pierwszej edycji Wyzwania MAKRO Chefa

Poznaliśmy zwycięzców pierwszej edycji konkursu Wyzwanie MAKRO Chefa prowadzonego przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Zdaniem jury najlepsze okazały się prace ze szkół w Żychlinie, Kluczborku oraz Wejherowie. Nagrody publiczności zdobyły natomiast zespoły z Bochni, Kluczborka i Nakła Śląskiego. W kwietniu br. rozpocznie się druga edycja konkursu.

 

W konkursie Wyzwanie MAKRO Chefa udział wzięło 20 szkół z całej Polski. Zadaniem konkursowym było przygotowanie autorskiej receptury na danie tradycyjne z wykorzystaniem produktów marki MAKRO Chef: kaszy gryczanej, chrzanu tartego i miodu gryczanego.

 

Jury postanowiło nagrodzić następujące szkoły:

 

- 1 miejsce: Zespół Szkół Ekonomiczno-Usługowych im. Fryderyka Chopina w Żychlinie – klasyczna polędwica podana na purée chrzanowo-jabłkowym z pierożkami nadziewanymi białą kaszą gryczaną, z sosem maślanym z migdałami, musem cebulowo-gruszkowym, burakami w sosie porzeczkowo-winnym i popcornem z kaszy gryczanej,

 

- 2 miejsce: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – comber z królika sous-vide z kulami z krupnioka na nutach chrzanu i jabłka z popcornem z kaszy gryczanej niepalonej,

 

- 3 miejsce: Niepubliczna Szkoła Rzemiosła w Wejherowie – staropolska panna podana w towarzystwie buraczanego kaszotto i chutney z gruszki oraz pierś z gęsi marynowana w miodzie, anyżu i soku z cytrusów.

 

Dodatkowo na fanpage’u programu Szef dla Młodych Talentów na Facebooku odbyło się głosowanie na nagrodę publiczności. „Głosowanie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem, a rywalizacja była naprawdę zacięta – w ciągu tygodnia oddano blisko 19 tys. głosów! W związku z tym postanowiliśmy przyznać nie jedną, a trzy nagrody publiczności” – mówi Joanna Purzycka, koordynatorka konkursu. Wyniki prezentują się następująco:

 

- 1 miejsce z wynikiem 3 569 głosów: Zespół Szkół Nr 3 w Bochni im. ks. prof. Józefa Tischnera –  troć z maślanką i chrzanem, burakiem, rukwią wodną, kaszą i miodem,

 

- 2 miejsce z wynikiem 2 848 głosów: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – comber z królika sous-vide z kulami z krupnioka na nutach chrzanu i jabłka z popcornem z kaszy gryczanej niepalonej,

 

- 3 miejsce z wynikiem 2 354 głosów: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Nakle Śląskim – pierś z kaczki z kaszą gryczaną w ciemnym piwie.

 

Dla zwycięzców konkursu sieć hurtowni MAKRO Polska przygotowała nagrody: publikację w międzynarodowej książce kucharskiej wydanej przez METRO AG, zestawy noży MAKRO Professional oraz bony na zakupy do MAKRO. Wszystkie zakwalifikowane do konkursu szkoły otrzymały również zestawy produktów spożywczych MAKRO Chef i środków czystości MAKRO Professional.

 

W kwietniu br. rozpocznie się również druga edycja konkursu. Tym razem zespoły reprezentujące zakwalifikowane szkoły będą miały za zadanie przygotować recepturę na danie street food z produktów marki MAKRO Chef i MAKRO Premium.

 

Zwycięzców wybierze jury w składzie: Magdalena Figurna (rzecznik prasowy MAKRO Polska), Sławomir Leszczyński (kierownik działu marki własnej w MAKRO Polska), Joanna Purzycka (koordynatorka konkursu), Paweł Serafin (szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie), Cezary Powała i Michał Grzywacz (szefowie kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie) oraz Wojciech Harapkiewicz (szef kuchni restauracji Babinicz w kompleksie Dworzysko w Szczawnie-Zdroju, ambasador marek własnych MAKRO Chef, MAKRO Premium i MAKRO Professional). Podobnie jak w pierwszej edycji, zostanie również przyznana nagroda publiczności poprzez głosowanie na Facebooku.

 

Konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa prowadzony jest przez MAKRO Polska w ramach Roku Marek Własnych oraz projektu Szef dla Młodych Talentów – programu odpowiedzialności społecznej, którego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne, w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”. Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie internetowej www.szefdlamlodych.pl.

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska