Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
18 października 2017, 09:15

Polki w biznesie radzą sobie dobrze (wideo)

Polki w biznesie radzą sobie dobrze (wideo)

Zmienia się obraz polskich kobiet – są coraz bardziej przedsiębiorcze i odnoszą sukcesy. Polki zrywają ze stereotypami, walczą z ograniczeniami i pokazują, że doskonale radzą sobie w biznesie. Dzięki naturalnej łatwości nawiązywania kontaktów, budują trwałe relacje z kontrahentami i współpracownikami. Chętnie angażują się także w inicjatywy prospołeczne. To niejedyne typowe dla liderów przyszłości cechy, które panie przejawiają.  Na temat wypowiadają się: Irmina Trefoń z MAKRO Polska, prowadząca galę "Handel jest kobietą", Malka Kafka i Agnieszka Kramm.

 

 

Jeszcze kilka dekad temu kobiety w biznesie były rzadkością. Ich rola była ograniczana. Dzisiaj problemem Polek są głównie bariery psychiczne oraz często brak wsparcia otocznia. „Kiedy kobiety przekraczają wszelkie granice, przestają słuchać negatywnych głosów, wierzą w siebie i rzeczywiście biorą życie oraz biznes we własne ręce, odnoszą bardzo duże sukcesy” – mówi agencji informacyjnej infoWire.pl Agnieszka Kramm z Fundacji Miejsce Kobiet. Prowadzenie własnej działalności gospodarczej nie dla każdego jest jednak dobrym rozwiązaniem. Dbanie o swoją firmę wymaga dużych zdolności orgnizacyjnych oraz mocnego charakteru. Zanim zdecydujemy się rozkręcić biznes, odpowiedzmy sobie na pytanie, po co chcemy to zrobić. Wyznaczmy sobie cele, do których chcemy dążyć. I realizujmy je konsekwentnie, krok po kroku. 

 

Polki znają zasady, którymi kieruje się biznes. Malka Kafka, współwłaścicielka sieci restauracji Tel Aviv, zauważa, że Polska jest liderem wśród krajów, które mają największą liczbę przedsiębiorczyń. Polki są bardzo przedsiębiorcze oraz kreatywne. Dzięki pomysłowości, z łatwością odkrywają niezagospodarowane nisze na rynku. Są świetnymi startuperkami. 

 

W prowadzeniu własnej działalności gospodarczej pomaga kobietom wrodzona umiejętność łączenia różnych ról społecznych – podkreśla Irmina Trefoń z MAKRO Polska, prowadząca galę „Handel jest kobietą”. Polki są bardzo otwarte, pomysłowe, ciepłe – w małych firmach to one zazwyczaj zarządzają relacjami z ludźmi, zatrudniają pracowników oraz współpracują z lokalną społecznością. „Postanowiliśmy to docenić. 10 października zorganizowaliśmy uroczystą galę. Wręczyliśmy przy tej okazji wyróżnienia w trzech kategoriach: „Innowacja w biznesie”, „Działanie na rzecz lokalnej społeczności” oraz „Kobieta Roku 2017”. Celem projektu jest celebrowanie przedsiębiorczości wśród kobiet, a także docenienie ich za sukcesy oraz zaangażowanie w prowadzenie własnych biznesów.” – dodaje rozmówczyni.

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska

Słowa kluczowe

MAKRO Polska, MAKRO,